Rotorua: Te Puia - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Els Peters - WaarBenJij.nu Rotorua: Te Puia - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Els Peters - WaarBenJij.nu

Rotorua: Te Puia

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

28 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na het ontbijt weer eens hardgelopen. Vanuit de camping lopen we naar het Kuirau Park, waarin verschillende modderpoelen, stookgaten en kleine geisers zijn. Een mondkapje zou niet gek zijn en de stank is af en toe verschrikkelijk (rotte eieren), maar hartstikke gaaf om daar te lopen.
Na het douchen lopen we naar Te Puia, een soort attractiepark met een geiser gedeelte (o.a. de Pohuta Geijser tot 30 meter hoog, indrukwekkend!), een ruimte met kiwi’s (de nachtvogels, lief!) en een deel met van alles over de Maoricultuur: dorpje, houtsnijwerk. Daar maken we een Maori performance mee: dans, zang en een echte Haka! Helaas geen gespierde All Blacks types, dat valt wel een beetje tegen ;-)
‘s Avonds gaan we weer het dorp in. Er is een Nightmarket, gezellig.
We eten wat in de Eatstreet, lopen nog even naar het meer en gaan dan terug naar de camping.