Van Paihia naar Rawene - Reisverslag uit Rawene, Nieuw Zeeland van Els Peters - WaarBenJij.nu Van Paihia naar Rawene - Reisverslag uit Rawene, Nieuw Zeeland van Els Peters - WaarBenJij.nu

Van Paihia naar Rawene

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

06 Maart 2019 | Nieuw Zeeland, Rawene

Hans en Miriam vertrekken al om 7 uur naar de begrafenis, wij slapen dan nog. We doen het rustig aan en vertrekken om 10 uur met de Mercedes van Miriam verder naar het noorden (deze dag een rit van ongeveer 200 km). Na zo’n anderhalf uur rijden, pauzeren we in Mangorui, een mooi, klein dorpje met uitzicht op een baai. Daarna verder via Awanui, Kaitaia en de Scenic 10 (wat een geslinger!) naar Rangiora. Daar nemen we de ferry naar Rawene, waar we een hotel hebben geboekt. Dat blijkt een B&B te zijn die wordt gerund door een Nederlander van bijna 80 jaar. Een prachtig oud pand, erg statig, maar ook een beetje muffig... in Rawene zelf is het uitgestorven. We drinken een biertje aan het water en eten wat bij een take away, lekker makkelijk.
De rest van de avond zitten we op ons eigen terrasje, heerlijk relaxt. Niet te vaak naar binnen lopen, want de eigenaar houdt erg van een praatje ;-)